Monday, September 3, 2007

Baca jan Tak Baca..

Bagaimana Kalau dia Teda di Syurga????
Seorang wanita kristen selalu melakukan penerbangan keseluruh asia untuk keperluan businessnya... tetapi setiap kali dia menaiki kapal terbang dia selalu merasa gelisah, sehingga dia selalu membawa alkitab agar dapat dibacanya untuk menenangkan diri...
suatu hari ketika dalam penerbangan ia duduk disebelah seorang lelaki bukan seiman. lalu lelaki
itu bertanya.. "adakah anda benar2 percaya tentang apa yang tertulis pada buku itu?"
wanita menjawab.. " tentu saja.. ini firman Tuhan..."
lelaki itu berkata lagi.."lalu bagaimana dengan Yunus yang ditelan ikan Paus??"
wanita itu berkata.." oh, ya.. saya percaya itu, bukankah ada tertulis didalam alkitab'..
lelaki itu bertanya.." jadi, dapatkah anda jelaskan, bagaimana dia dapat selamat berada selama 3 hari di perut ikan paus?".. sambil tersenyum..
wanita dgn spontan berkata.." oh itu saya tidak tau, saya kira nanti lepas saya masuk syurga baru saya bertanya dengan yunus disana"...
lelaki itu berkata dgn sinis.."bagaimana kalau dia teda disyurga?"
wanita itu menjawap spontan.. " oh, kalau gitu.. nanti awak tanya laa dia"....

No comments: